درصورتی که شما هم از مخاطبان ورود به مدارس تیزهوشان هستید ، توصیه می شود قبل از هرچیز برای اطلاع دقیق از توانایی های ذهنی و شناخت استعدادهای مختلف خود ، در آزمون آنلاین سنجش هوش های هشتگانه شرکت کنید ، تا با درک صحیحی از استعدادها و علایق وجودیتان ، برای انتخاب مدرسه ی مناسب با استعداد های خودتان با دید باز اقدام کنید


آزمون آنلاین سنجش هوش های هشتگانه

کتاب جامع هوش اسمارتیز نیترو پایه پنجم و ششم ویژه تیزهوشان 1401 اثر مسعود بیگدلی و حسن قربانی انتشارات پویش
242.000 تومان 285.000 تومان 15 درصد تخفیف
  • ارسال به تمام نقاط
  • ارسال دو روز کاری
تعداد:
- +

دانلود بخشی از این کتاب بصورت PDF
  • نمونه سوالات تیزهوشان
انتشارات پویش

کتاب جامع هوش اسمارتیز نیترو پایه پنجم و ششم ویژه تیزهوشان 1400 - 1401

توسط: مسعود بیگدلی و حسن قربانی

کاملترین کتاب هوش و خلاقیت برای پایه پنجم و ششم مخصوص آزمون تیزهوشان
هشت کتاب در یک کتاب
بررسی هوش تصویری, هوش محاسباتی, هوش کلامی, هوش منطقی, هوش تجربی و هوش سرعتی در 250 مبحث مجزا
بیش از 5000 پرسش چهارگزینه ای تالیفی و شناسنامه دار
سه دوره آزمون استاندارد
سه دوره آزمون شبیه سازی شده همراه با پاسخنامه کاملاً تشریحی ب همراه نکات تکمیلی.

جزییات

  • ویرایش:1401 (جدید)
  • فرمت:کاغذ سخت
  • صفحات:716
  • قطع:رحلی
  • نوع جلد: شومیز
  • وزن: 1100 گرم
  • نوع چاپ: سه رنگ
  • انتشارات: پویش

توضیحات محصول

درباره‌ی ویرایش 1401 این کتاب:


کاملترین کتاب هوش و خلاقیت برای پایه پنجم و ششم مخصوص آزمون تیزهوشان
هشت کتاب در یک کتاب
بررسی هوش تصویری, هوش محاسباتی, هوش کلامی, هوش منطقی, هوش تجربی و هوش سرعتی در 250 مبحث مجزا
بیش از 5000 پرسش چهارگزینه ای تالیفی و شناسنامه دار
سه دوره آزمون استاندارد
سه دوره آزمون شبیه سازی شده همراه با پاسخنامه کاملاً تشریحی ب همراه نکات تکمیلی.

  • ویژه دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی
  • پرسش چهارگزینه ای تألیفی
  • پرسش های شناسنامه دار سه دوره آزمون استاندارد
  • بررسی هوش های تصویری، محاسباتی، کلامی، منطقی، تجربی و سرعتی در ۲۵۰ مبحث مجزا
  • سه دوره آزمون شبیه سازی شده
  • پاسخنامه کاملاً تشریحی به همراه نکات تکمیلی

کتاب جامع هوش اسمارتیز سری نیترو از انتشارات پویش با هدف آمادگی و قبولی دانش آموزان در آزمون های تیزهوشان و مدارس برتر تألیف شده است. فهرست کتاب به هشت فصل مجزا تقسیم بندی شده است که شامل هوش تصویری و تجسمی، هوش محاسباتی، هوش کلامی، هوش منطقی، هوش تجربی، هوش سرعتی و آزمون های استاندارد و شبیه ساز می باشد. این تقسیم بندی اصولی و منظم کتاب باعث شده است که مخاطب به راحتی مطلب مورد نظر را پیدا کند. لحن کتاب در بخش های مختلف رسمی و روان است و به راحتی برای مخاطب قابل فهم است.

دانلود کتاب جامع هوش اسمارتیز

دانلود کتاب جامع هوش اسمارتیز


حجم کتاب هوش اسمارتیز پویش با توجه به تجمیع هشت کتاب در آن متناسب و معقول است. کتاب دارای حجم 716 صفحه و 4814 تست می باشد. در بررسی اولیه، کتاب فاقد غلط املایی و نگارشی در بخش های مختلف می باشد. استفاده از این کتاب به عنوان منبع تست و تمرین برای آمادگی در آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی توصیه می شود. با توجه به اینکه هدف کتاب آمادگی دانش آموزان در آزمون های تیزهوشان می باشد، بهترین زمان برای استفاده از کتاب در بازه های زمانی نزدیک به آزمون ها می باشد.


قالب کلی کتاب به این صورت است که در ابتدا درسنامه ای مختصر و مفید همراه با مثال ارائه شده و پس از آن پرسش های چهارگزینه ای نوشته شده است. در انتهای کتاب نیز پاسخنامه تشریحی همه ی فصول یک جا جمع شده است. در ادامه به بررسی کتاب جامع هوش اسمارتیز پویش اثر حسن قربانی و مسعود بیگدلی می پردازیم.

روی جلد کتاب از رنگ زرد استفاده شده است و طرح یک مغز همراه با یک عینک که درون آن اسمارتیز های رنگارنگ را نشان می دهد، طراحی شده است که متناسب با نام و محتوای کتاب می باشد، به این صورت که طرح مغز نشان دهنده این است که کتاب مخصوص سوالات هوش و تیزهوشان می باشد و اسماتیز های رنگی مربوط به تجمیع هشت کتاب در یک کتاب می باشد. کاغذ به کار رفته نیز سفید و با کیفیت است.

سایز و فونت نوشته ها در بخش تست و درسنامه متناسب و خوب است اما در بخش پاسخنامه تشریحی کتاب با فونتی ریز نوشته شده است که ممکن است باعث خستگی چشم مخاطب شود. تنوع رنگی به کار رفته در کتاب جذاب است، به طوریکه هر فصل کتاب با یک رنگ مشخص شده و به راحتی از یکدیگر قابل تشخیص می باشند. هم چنین اَشکال و نمودارها با کیفیتی مطلوب و واضح طراحی شده اند.

از ویژگی های نوین و بارز کتاب نیز می توان به پاسخ برگ مجازی و هوشمند کتاب نام برد که با ارسال پیامکی به شماره مخصوصی که ارائه شده و یا اسکن QR-Code مخصوص میسر می باشد، که با استفاده از این پاسخ برگ مجازی می توان به راحتی به تست های هر مبحث جداگانه پاسخ داد و پاسخ درست و نادرست و حتی درصد هر آزمون را نیز طبق استانداردهای آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی مشاهده کرد. قبل از خرید اینترنتی کتاب جامع هوش اسمارتیز پنجم و ششم پویش ادامه مطلب را بخوانید.

آموزش (درسنامه)

درسنامه کتاب جامع هوش اسمارتیز نیترو پویش با اینکه مختصر و کوتاه نوشته شده است، اما گیرا و قابل فهم برای مخاطب است، زیرا از مثال های زیادی در درسنامه استفاده است. ترتیب قرارگیری مطالب در درسنامه بر اساس مباحث مهم می باشد. به طور کلی 248 مبحث با عنوان درسنامه در کتاب ارائه شده که به تشریح مطالب همراه با مثال پرداخته شده است. مخاطب درسنامه ها می توانند دانش آموزان قوی با هدف قبولی در آزمون های تیزهوشان و حتی مربیان باشند. اما برای آن دسته از دانش آموزانی که به درسنامه به عنوان منبعی برای پیشرفت علمی خود می نگرند، این کتاب مناسب نمی باشد. باتوجه به اینکه کتاب هوش اسمارتیز پویش، جزء کتاب های جمع بندی محسوب می شود بنابراین حجم درسنامه برای زمان جمع بندی معقول می باشد. درسنامه ها دارای مثال و تست های حل شده همراه با نکات مهم و کاربردی می باشند. بنابراین برای زمان جمع بندی بسیار مناسب اند.

اَشکال طراحی شده در کتاب نیز با کیفیت و واضح چاپ شده اند، به طوریکه کاملاً برای مخاطب قابل تشخیص و خوانا هستند، به خصوص در فصل اول و دوم کتاب که درسنامه ها بر پایه ی اَشکال می باشند.


از ویژگی های بارز کتاب جامع هوش اسمارتیز پویش که آن را از بقیه ی رقبای خود متمایز کرده است هوشمند بودن آن است، به این معنی که با ارسال پیامک و یا اسکن QR–Code که در ابتدای کتاب آمده است، برای برخی مباحث ویدیو های آموزشی با تدریس یکی از مولفین قرار گرفته شده است و همچنین یک پاسخ برگ مجازی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا با استفاده از آن به راحتی به تست های هر مبحث جداگانه پاسخ دهند و جواب های درست و نادرست خود را ارزیابی کنند و هم چنین می توانند درصد خود را طبق استاندارد آزمون ها دریافت کنند. در نتیجه دانش آموز می تواند خود را در جلسه آزمون تصور کند و مهارت خود را بسنجد.

تست (تمرین)


مهم ترین بخش کتاب جامع هوش اسمارتیز پنجم و ششم را سوالات چهارگزینه ای تشکیل می دهد. تست های کتاب به صورت میکرو طبقه بندی شده گردآوری شده اند. پس از درسنامه ی هر مبحث بلافاصله سوالات چهار گزینه ای آورده شده اند. توضیحات و نکات درسنامه ها برای پاسخگویی به سوالات کافی می باشند. 6 فصل اول کتاب دارای 4194 تست است، اما فصل هفتم با عنوان آزمون های استاندارد، شامل چهار آزمون جامع از ورودی تیزهوشان ششم از سال 97 تا 99 و یک آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم سال 98 می باشد. فصل بعدی کتاب با عنوان آزمون های شبیه ساز، دارای سه آزمون جامع تألیفی شبیه آزمون های ورودی تیزهوشان است. این تعداد از آزمون های جامع در انتهای کتاب برای خودارزیابی و مهارت سنجی دانش آموزان بسیار مناسب است.

فصل آخر کتاب جامع هوش اسمارتیز نیترو، پاسخنامه تشریحی سوالات می باشد که به طور کامل و قابل فهم به تشریح سوالات پرداخته است و در برخی از سوالات نیز همه ی گزینه ها بررسی شده و درستی و نادرستی هر گزینه توضیح داده شده است. به طور نمونه در پاسخ تشریحی سوال 3526 دو روش حل مسئله برای سوال در نظر گرفته شده و در هر دو روش سایر گزینه ها به طور دقیق بررسی شده اند و درستی و نادرستی آن ها ذکر شده است. بنابراین برای دانش آموز جای هیچ شبهه ای باقی نمی گذارد.

همچنین در پاسخ تشریحی در برخی سوالات نکات تستی و ضروری نیز ذکر شده است، به طور نمونه در پاسخ سوالات 1406، 1425 و 1928 شاهد این نکات هستیم. در حقیقت روش های حل تست ها در درسنامه و پاسخنامه تشریحی سوالات همخوانی و هماهنگی دارد. به طور کلی مخاطب سوالات این کتاب، دانش آموزان قوی و تیزهوشی هستند که هدفشان شرکت و قبولی در آزمون های ورودی تیزهوشان و مدارس برتر می باشد.

محصولات مرتبطهمچنین ببینید

مشاهده همه