منابع آزمون تیزهوشان سال تحصیلی 1401 - 1402

هرساله دانش آموزان پایه های ششم و نهم خود را برای آزمون ورود به مدارس تیزهوشان آماده می کنند ، این آمادگی از طریق شرکت در کلاس های تیزهوشان و یا حل تمرین های هوش و استعداد غیر کلامی و همچنین آزمون های آزمایشی زمان بندی شده صورت می گیرد .

سوال اساسی دانش آموزان و خانواده ها در ابتدای برنامه ریزی مطالعه برای تیزهوشان این است که مطالعه ی چه منابعی برای قبولی در این آزمون لازم است ؟

آموزش دیدن و تمرین کردن برای ورود به مدارس تیزهوشان در بازه ی زمانی مشخصی صورت می گیرد ، اما دانش و خلاقیتی که دانش آموز طی سال های قبل کسب کرده بسیار تاثیرگذار است ، برای مثال سرعت بالا در درک متن سوالات یا ایجاد استراتژی صحیح برای رسیدن به جواب سوالات لازمه ی اصلی پاسخگویی به سوالات می باشند که دانش آموز طی سال های تحصیل خود در مدرسه تا حدی در آن مهارت پیدا کرده است .


از آنجایی که منابع سوالات پایه ششم و پایه نهم باهم تفاوت زیادی دارند ، در این مقاله در دو قسمت جدا به بررسی هرکدام از آنها می پردازیم.

درصورتی که احساس می کنید برای شروع مطالعه ی تیزهوشان به مشاوره نیاز دارید می توانید در هرساعت از شبانه روز با مشاوران تیزهوشانی تماس بگیرید

مشاوره-تیزهوشان

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در آزمون سال گذشته شاهد تغییرات گسترده ای در رویکرد تالیف سوالات از طرف سازمان پروروش استعدادهای درخشان بودیم ، در این رویکرد جدید ، توانایی هایی فراتر از هوش و استعداد غیر کلامی سنجیده شد . از جمله ی آن می توان به مدیریت زمان و مدیریت انتخاب سوالات راحت تر برای پاسخگویی و سنجش قدرت تحلیل عمیق مسائل از طرف دانش آموزان اشاره کرد


ایمیل تیزهوشانیدر امتحان تیزهوشان ششم از کتاب درسی سوال مطرح نمی شود و تمامی سوالات مربوط به مباحث هوش و استعداد تحلیلی و استدلال منطقی می باشند.

ایمیل تیزهوشانیسوالات آزمون ورودی تیزهوشان هفتم شامل 120 می باشد که در دو دفترچه ی مجزا به دانش آموز داده می شود .

دفترچه ی اول و دوم هرکدام دارای 60 سوال هوش و استعداد تحلیل است ، زمان پاسخگویی به دفترچه ی اول 75 دقیقه و دفترچه ی دوم 25 دقیقه می باشد . برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت زمان و استراتژِی پاسخگویی با سوالات اینجا کیلیک کنید .




منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

سوالات آزمون تیزهوشان برای نهمی ها علاوه بر مباحث هوش و استعداد تحلیلی شامل مباحث کتاب های درسی هم می باشد .


ایمیل تیزهوشانیدر امتحان تیزهوشان نهم از کتاب درسی 50 سوال مطرح و تعداد سوالات مربوط به مباحث هوش و استعداد تحلیلی و استدلال منطقی 50 عدد می باشد.

دفترچه ی اول و دوم هرکدام دارای 50 سوال است ، زمان پاسخگویی به دفترچه ی اول (هوش و استعداد تحلیلی) 50 دقیقه و دفترچه ی دوم (ریاضی - علوم - زبان فارسی - قرآن - مطالعات اجتماعی - هرکدام 10 سوال) 75 دقیقه می باشد . برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت زمان و استراتژِی پاسخگویی با سوالات اینجا کیلیک کنید .




شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزان پایه نهم در کنار اشتغال به تحصیل در این پایه و داشتن تابعیت ایرانی ، باید در خردادماه سال قبل حداقل معدل 19 را در کارنامه سالانه کلاس هشتم کسب کرده باشند.


ایمیل تیزهوشانی دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان درحال تحصیل می باشند ، اجازه ی شرکت مجدد در این آزمون را ندارند

ایمیل تیزهوشانی براساس دفترچه ی سال قبل ، معدل نیم سال اول یا امتحانات دی ماه پایه نهم از شرایط ثبت نام نمی باشد


تاثیر معدل در قبولی در امتحان تیزهوشان

پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و مدارس تیزهوشان نهم به دهم طبق بخشنامه آزمون تیزهوشان و صرفا بر اساس نمره آزمون بوده و معدل دانش آموز در نتیجه آزمون بی تاثیر است .

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 و مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در هنگام ثبت نام الکترونیکی از طریق سایت ثبت نام به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید .

رمز عبور سامانه همگام را از کجا پیدا کنیم؟

شایان ذکر است رمز ورود همگام مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 - 1402 در هر دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم رمز عبور ترکیب حروف و اعداد انگلیسی خواهد بود که در آزمون های پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته.

دانش آموزان می توانند رمز عبور سامانه همگام را از مدیر مدرسه ی خود دریافت کنند ، باید توجه داشته باشید که پس از دریافت رمز عبور ، می بایست به سایت https://azmoon.medu.ir مراجعه کنید و پس از ورود به سامانه ، ابتدا اطلاعات خود را تایید نموده و سپس عکس خود را آپلود کنید

رمز عبور سامانه همگام را از کجا پیدا کنیم؟
رمز ورود همگام مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 - 1402

آنچه دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان نیاز دارند

tick

تمرین های هوش و خلاقیت

tick

آزمون های آزمایشی تیزهوشان

about us
about us


دانش آموزان برای تقویت هوش و سایر استعدادهای غیر کلامی خود از کتاب های آموزش و تست تیزهوشان استفاده می کنند ، همچنین با شرکت در آزمون های آزمایشی تیزهوشان با سایر دانش آموزان به تست زنی و رقابت در کسب نمرات بیشتر می پردازند

آزمون های آزمایشی در قالب هفت مرحله آزمون شبیه سازی شده برای دانش آموزان ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود



ورود به کلاس های آموزش هوش و خلاقیت تیزهوشان

آمادگی برای ورود به مدارس تیزهوشان هدف اصلی دانش آموزان با استعداد است .

دغدغه‌ای که در پایه‌های ششم و نهم به اوج خود می‌رسد. اغلب افراد تمام سعی‌شان را می‌کنند تا با برنامه‌ریزی و حل نمونه سؤالات و شرکت در کلاس ها در این آزمون قبول شوند و به مدارس تیزهوشان راه یابند، و پس از آن بتوانند از امکانات و کیفیت آموزشی مطلوب در بهترین مدارس استفاده و در کنار پرتلاش ترین دانش آموزان شهر خود از تحصیل و رقابت لذت ببرند

از جمله مهم ترین دلایل ادامه تحصیل دانش آموزان در مدارس تیزهوشان عبارتند از برنامه ریزی های دقیق آموزشی این مدارس، ایجاد محیط انگیزشی از نظر علمی و پژوهشی برای دانش آموزان، تأیید علمی مدرس های این مدارس از طریق گزینش سالانه و همچنین قبولی های پی در پی هر ساله دانش آموزان در آزمون هایی مانند کنکور، المپیاد های کشوری و جهانی. به همین ترتیب دانش آموزان علاقه مند می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یا در واقع سایت سازمان استعداد های درخشان در این آزمون مهم شرکت نمایند و در صورت پذیرش در این آزمون به ادامه تحصیل در این مدارس مشغول شوند.

برخی از مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان

  • tickکیفیت آموزشی بالا
  • tick استفاده از معلم های برتر
  • tickهدایت دانش آموزان به المپیاد
  • tickهدایت دانش آموزان به جشنواره ها
  • tickایجاد رقابت سالم
  • tickآزمایشگاه های مجهز
  • tickکتاب ها و مجلات کمک آموزشی
  • tickهم نشینی با دانش آموزان هدفمند

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان

متقاضیان عزیزی که قصد ورود به مدارس استعدادهای درخشان را دارند، لازم است که قبل از مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان مدارک خود را تهیه کنند تا در هنگام بارگذاری دچار مشکل یا وقفه نشوند.

گفتنی است که این مدارک برای هر دو دوره اول و دوم متوسطه یکسان می باشد و پس از ورود به سایت مذکور بایستی موارد زیر تکمیل شود:

وارد نمودن اطلاعات فردی همچون، نام و نام خانوادگی، نام استان یا محل سکونت، استان یا شهرستان مورد تقاضا، رشته تحصیلی مورد تقاضا، و در نهایت انتخاب اولویت از بین لیست مدارس تیزهوشان شهر یا شهرستان محل زندگی خود.

بارگذاری جدیدترین عکس متقاضی با کیفیت و وضوح لازم ( سایز عکس بایستی 200 در 300 و یا 300 در 400، و حجم آن 70 کلیوبایت باشد).

واریز وجه خواسته شده از طریق کارت بانکی عضو شتاب ( داشتن رمز دوم یا رمز پویا ضروری است).

نظر کاربران سایت

معصومه موسوی

  • comment6 بهمن 1400
  • برای پایه نهم فقط سوالات هوش و استعداد غیر کلامی میاد یا از کتاب مدرسه هم سوال هست؟

    پاسخ مشاور تیزهوشان :
    برای ورود به پایه دهم - 50درصد سوالات از هوش و استعداد تحلیلی و 50درصد سوالات از کتاب های درسی پایه هشتم و نهم مطرح میشه

    عارف موسوی

  • comment5 بهمن 1400
  • سلام - من پایه نهم هستم معدل کارنامه امسالم روی قبولی تیزهوشان تاثیر داره ؟

    پاسخ مشاور تیزهوشان :
    سلام عارف جان ، قبولی توی آزمون تیزهوشان فقط براساس میزان پاسخگویی توی امتحان تیزهوشان انجام میشه و معدل کارنامه ی شما تاثیری روی قبول شدنتون نداره
    البته فقط در صورتی که معدل سال قبلت (پایه هشتم) بالای 19 باشه اجازه ی شرکت در امتحان تیزهوشان داری

    سمیرا محمدی

  • comment2 بهمن دی 1400
  • سلام - ممنون میشم اگه این سوالمو جواب بدین
    من کتاب هوش مولتیپل رو کامل کار کردم - به نظرتون لازمه توی همایش جمع بندی تیزهوشانی هم شرکت کنم ؟

    پاسخ مشاور تیزهوشان :
    به هر میزان که تمرین ها و سوالات استاندارد بیشتری حل کنی و هوش و استعداد تحلیلی خودتو ارتقاع بدی ، شانس بیشتری برای قبولی در مدارس تیزهوشان داری
    آزمون های آزمایشی ، تمرین ها ، کلاس ها و همایش های تیزهوشانی هم برای اینه که میزان شناخت شما از این مباحث افزایش پیدا کنه.

    محمد حسنوند

  • comment30 دی 1400
  • ثبت نام امسال برای تیزهوشان شروع شده ؟

    پاسخ مشاور تیزهوشان :
    فعلا باید منتظر باشید بخشنامه امتحانات تیزهوشان از طرف سازمان پرورش استعدادهای درخشان صادر بشه ، بعد اطلاعات دقیق آزمون امسال از جمله زمان و شرایط امتحانات مشخص میشه
    احتمالا توی هفته ی اول اسفند بخشنامه تیزهوشان صادر میشه

    ارسال پیام / سوال

    معرفی کتاب

    کتاب مجموعه آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان 1+31 استان ششم به هفتم

    کتاب مجموعه آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان 1+31 استان ششم به هفتم

    انتشارات مهر و ماه
    78.000 تومان
    کتاب تیزهوشان 20 آزمون مولتی کمپلکس هوش و استعداد

    کتاب تیزهوشان 20 آزمون مولتی کمپلکس هوش و استعداد

    انتشارات مهر و ماه
    88.000 تومان
    کتاب تیزهوشان 1000 تست هوش و استعداد تحلیلی

    کتاب تیزهوشان 1000 تست هوش و استعداد تحلیلی

    انتشارات مهر و ماه
    94.900 تومان
    کتاب هوش و خلاقیت + استعداد تحلیلی ششم تا نهم

    کتاب هوش و خلاقیت + استعداد تحلیلی ششم تا نهم

    انتشارات کاهه
    57.000 تومان